Tuds s tudatlansg
Delphoi Jsda 2011.03.24. 14:28

Tuds s tudatlansg
A tudatlansg taln a legrosszabb, ami kpes befszkelni magt az emberek kz. A tudatlansg titka s alattomossga nem abban rejlik, hogy az ember nem elg mvelt vagy ppen nem viselkedik rtelmesen,. A tudatlansgban a csavar ott van, hogy nem vagyunk vele tisztban, hogy tudatlanok vagyunk. gy mindenrl vlemnyt alkotva, majd azt dogmstva megynk bele rtelmetlen s gonosz lzongsokba. Nem csak az egynt fogja vissza a tudatlansg, hanem raglyosan terjedve, kpes barti trsasgokat, nagyobb emberi kzssgeket, de akr nemzeteket is megfosztani a morljuktl, illetve kzs fejldsktl.
Tuds s tudatlansg
A tudatlansg taln a legrosszabb, ami kpes befszkelni magt az emberek kz. A tudatlansg titka s alattomossga nem abban rejlik, hogy az ember nem elg mvelt vagy ppen nem viselkedik rtelmesen,. A tudatlansgban a csavar ott van, hogy nem vagyunk vele tisztban, hogy tudatlanok vagyunk. gy mindenrl vlemnyt alkotva, majd azt dogmstva megynk bele rtelmetlen s gonosz lzongsokba. Nem csak az egynt fogja vissza a tudatlansg, hanem raglyosan terjedve, kpes barti trsasgokat, nagyobb emberi kzssgeket, de akr nemzeteket is megfosztani a morljuktl, illetve kzs fejldsktl. A tudatlansgbl rengeteg irigysg szletik, s szarkazmus, ami tmegek gondolkods mdjt kpes befolysolni. rhatom azt, hogy a legnagyobb npbetegsgrl van itt sz, ami valaha is puszttott. Mivel tudatlanok vagyunk, azt sem sejtjk meg, hogy irigyek vagyunk, gy a csknyssgnk tovbb n. Azt gondoljuk csknyssgnk minket v a kls hatsoktl, de a valsg az, hogy a csknyssg nem v minket, hanem felhvja rnk a figyelmet s hatsra kitesszk magunkat a tbbi csknys s irigy ember tmadsnak. A csknyssg kiveti a bels jt is, gy bell csak is nmagunk tudatlan kesersgben frdhetnk, ami elnyomott bels rtkeink helyt tlti ki. A tudatlansg ellen vdekezve sokan mveldnek, de ez nem minden esetben segt rajtuk. Hiba olvasunk ki tbb knyvtrnyi knyvet, ha nem fogjuk fel, hogy tudatlanok vagyunk. Azaz a tuds egyik leglnyegesebb rsze az nfelismers. A tudatlansg nem felttlenl mveltsg fgg. Tud a remete, aki ragyog szemmel tekint az jjeli gboltra. Tud az, aki leginkbb tisztban van nmagval. Tud a ktelessgtud, aki nem mulaszt, s mindezt nem flelembl teszi, sem becsvgybl, hanem valdi ktelessgtudatbl. A ktelessgtudat csak tuds ltal ltezhet. Ha csak azt nznnk, kinek milyen iskolja van, milyen magas mveltsggel rendelkezik, akkor az emberisg nagy rsz eleve tudatlansgra lenne tlve. Az egyetemes Mgia szmra ez elfogadhatatlan, hisz tanai alapjn Isten mindenki szmra egyforma tvolsgra van; azaz Isten nem ms a tan szerint, mint a legfbb tuds.
A tuds
A tan szerint a tuds ott kezddik, hogy felismerjk, vannak gondolataink Istenrl, akkor is, ha nem tartozunk egyik vallshoz sem. A gondolatainkat Istenrl nem a remny vagy a flelem, esetleg a becsvgyunk generlja, a gondolatainkat Istenrl a bens lelki sztnnk okozza, mi azt felttelezi, hogy Isten van. rk let s folytonossg csak benne s ltala van, gy a lleksztn minket fel vezetne. Agyunk, lelkletnk alapvet mkdsi mechanizmusban ott van Isten kdja, azaz a fogalom, a tny, az ltezsrl, mely tuds az emberisggel egy ids. Felismerni az Istenrl szl gondolatokat, melyek a lleksztnbl erednek nem ms, mint Isten tudsa teht a tudatlansg megsznse. A gondolat felismerse, egyben felismerse az Istenhez vezet tnak is. Ha felismerjk a hozz vezet utat, akkor lehetsgnk van azon elindulni, gy brki elindulhat a fejlds tjn. Tudni fogjuk a ltezst, mi magabiztossgot ad. A tuds nem hit fgg, a tuds az tuds fgg. Ha hisznk Istenben az nem biztos, hogy egyenl lesz a tudssal. Sokak hite inkbb a blvnyimdssal egyenl s kzelebb llnak a babonkhoz, mint a hagyomnyt rz vallsos lelkialkathoz. Aki felismeri a gondolatot, felismeri, hogy tudatlan, gy elindul a blcsessg tjn s a tudatlansga, egyre inkbb megsznik. Istenrl mindenkiben van gondolat, ez all nincs kivtel. Az ateistk, a szkeptikusok persze most tmadnak s mondhatnak nagyon sok dolgot afell, hogy Isten kpe bels stabilizcink megrzshez kell, azaz placebo a vilg nagysgval s felfoghatatlansgval szemben. Az szemszgkbl ezrt ami szmomra tny, csupn vak hit. k viszont, sajt sztnszer gondolataikat Istenrl kegyes hazugsgnak tartjk maguk fel ezrt annak tuds rtkt sosem fogjk elfogadni. Marad szmukra a racionalits, ami hasznos lehet, attl fggetlen, hogy egyszer gy is mindenkinek szembeslnie kell nmagval. Ezzel kapcsolatban meg tudom jegyezni, hogy a tudshoz vezet els lpsek egyike, nmagunk realizlsa, azaz a lehet legmagasabb szinten tudnunk kell szintnek lenni nmagunk fel, mivel az egyetlen tuds generl gondolat csak akkor rthet igazn, ha bell igazz vllunk. A tuds nem nagy rdngssg a Mgia tanai szerint, mgis nagyon kevesen jutnak el erre a szintre. Akik Istent eleve tagadjk, vagy sajt gondolataikat, rzseiket illetve sztneiket tagadjk meg, vagy egyszeren csak be akarnak valahov illeszkedni, ezrt kifel hazudnak. Megkerlhetetlen gondolat az ember szmra Isten. Ha racionlisak, azaz szkeptikusok maradunk, akkor azt kell felttelezni, hogy a tuds elterjedshez lexiklis mveltsg illetve magasabb intelligenciahnyados szksges. Ha ez gy van, akkor bizony azok, akik most gy lnek, hogy agresszvak s morlisan teljesen zllttek, felemelkedsk csupn deviancia lenne. Ha viszont azt fogadjuk el, hogy a tudatlansg bn, s a felemelkedshez tuds kell, akkor annak olyannak kell lennie, mint a tuds Istenrl. A tuds, melyre minden ember kpes lehet, a tuds mely egysgesen meg van mindenkiben, s egysgesen sztnzhet minket, a felemelkedsre. Nem jobb Istenben bzni, az tudsban, mint azt vrni, hogy minden ember diploms legyen? Nem jobb elfogadni azt, hogy klnbznk, mi azt okozza mindenki msban, jeleskedik, de a kzs nevez szmunkra, az egy? A Mgia erre tant, ezt fogadja el tudsnak, a tudatlansg ellenszernek.
|